sâmbătă, 11 iunie 2016

CCLIX. BRAŠANCÉ 2016

Praznika na Isukrastovotu Sv telo i Sv krav 

EVANGJÉLATA I MULITVITE VAZ ULTÁRETE. 

Vaz parvija ultár:
M. Guspudin da badi s vás
N. I s toja duh.
M. Čatenji ud svetotu Evangjéli napisanu ud sveti Ivána
N. Sláva na tébe Guspudine.

Isus ij kázal na náruda: ” Mojtu telu za istu ij jasćé i mojata krav za istu ij picé. Kojtu jadé mojtu teli i pijé mojta krav za ustáni u méne i áz u négu. Kaćétu méne me-j prátili žuvija Bog i áz žuveja pu Baštata, taj i ondz, kojtu jadé méne, pu méne za žuvej. Toze ij leba, kojtu ij slezal ud nebeto. Toj nijé kača manata, kujatu sa ja jáli vášte Bašti i pá sa umreli. Kojtu jadé ud toze leb, doveka za žuvej. (Iv.6, 56 -59)
Teze sa hurtite na svetotu Evangjéli.
N. Fála na tebe Isukraste.
M. Toj gji-j ránil s náj dubro žitu, álleluja.
N.Gji-j zasitili s méd ud kámaka, álleluja.

Da se pumolimi:
Bože, kojtu pud čuduvitotu Utájstvu si mu ustávil spomena na tojte maći, te molimi, dáj taj da pučitvami svetite tájnust na tojtu teli i tojta krav, za da useštemi u nám ploda na tojtu udkupénji. Kojtu žuveš i kraluvaš s Boga Bašta u idinstvu s Duha Svetija. Bog u sate véka.
N. Ámen.
Pesmi.

Vaz drugjija ultár:
M. Guspudin da badi s vás
N. I s toja duh.
M. Čatenji ud svetotu Evangjéli napisanu ud sveti Luka.
N. Sláva na tébe Guspudine.

U unuj vreme ij kázal Isus na négvite učenici: ”Áz vu ubáždem: Išteti i za dubáviti, traseti i za nameriti, lopajti i za vu se utori. Zaštotu ondz, kojtu išti za dubáv, kojtu trasi za nameri i na ondzi, kojtu lopa za mu se utori. Ima li megju vás takazi bašta, kojtu za dedé na négva sin  kámak, ga mu išti leb? I aku mu išti riba, ambaj za mu dedé zamnja na mestu riba? Ali aku išti  jajcé, ambaj za mu dedé škorpija? Aku dara vija, makár či sti hargjevi, znájti da dedéti dubri dárve na vášte sinve, s kolku po-više za dedé nebesćija Baštá Duha Svetija na unezi, kujatu gu ištat”. (Lk. 11,9 - 13)
Teze sa hurtite na svetotu Evangjéli.
N. Fála na tébe Isukraste.
M. Nebésći leb ji- j dál, álleluja.
N. Ángjelsći leb ij jál čeleka, álleluja.
Da se pumolimi:
Bože, kojtu si štel da badi s nám u slávnotu utájstvu na telotu i kravta na náša Guspudin Isukras, te molimi, dáj za taj da pučitvami négvata tukašnus na zemete, za da možimi idnaš da se rádvami na négvotu gladenji u nebeto. Pu Isukrasta náša Guspudin.
N. Ámen

Vaz trecija ultar:
M. Guspudin da badi s vás.
N. I s toja duh.
M. Čatenji ud svetotu Evangjéli napisanu ud sveti Márka.

U unuj vreme ji kázal Isus na négvite učenici: ”Vervajti u Boga! Za istu vu ubáždem: Aku nekuj ričé na taze planina: Izdigni se i se fari u murjétu – i ni dveumi u négvotu sarci, negu verva či za se dugudi kakotu  ubážde – taj za i se dugudi. Zatuj vu ubáždem: kako god ištiti u mulitvite, vervajti či za-j dubáviti i to za vu se dedé  Ga stániti da se moliti uprusteti aku imati  neštu pruti neguku, za i váša nebésćija Bašta da vu uprusti vášte grehve. Aku vija ni uprášteti, tugázi nit váša nebésći Bašta ni sté vu uprusti grehvete”.
(Mk. 11,  22-26)
Teze sa hurtite na svetotu Evangjéli.
N. Fála na tébe Isukraste.
M. Leb ud nebeto si ji dál, álleluja.
N. Kojtu seku sládus ima u sébe, álleluja.
Da se pumolimi:
   Te molimi, Guspudine, dáj da se napalnimi s radusta na gladenjétu na tojtu  božánstvu véć tuke na zemete pu prejamenjétu na tojtu telu i tojta krav. Kojtu žuveš i kraluvaš u sate véka.
N. Ámen

Vaz čtvartija ultár.
M. Guspudin da badi s vás.
N. I s toja duh.
M. Čatenji ud svetotu Evangjéli napisanu us sveti Ivána.
N. Slava na tebe, Guspudine.
U unuj vreme ij kázal Isus na négvite učenici:”Áz sam istenskata glavina, a moja Bašta ij rabadžijna ud lojzitu. Seku luznica, kujatu ni nos plod za ja udreži ud na méne, a unazi kujatu nosi plod za ja učisti za po – više da rudi. Vija véć sti čisti pu hurtata, kujatu sam vu ja ubáždel. Ustaneti u méne i áz za ustána u vás.
     Kaćétu luznicata ni moži da dunesé plod ud samá sébe, negu sám aku ustáni na glavinata, taj nit vija ni šté možiti da duneséti plod, aku ni ustániti u méne. Áz sam glavinata, vija sti luznicte.Kojtu ustáni u méne i áz u négu, toj za dunesé plod, zaštotu biz méne ništi možiti da napráviti. Kojtu ni ustáni u méne, za gu izfarat kača lastáre i za izsani. Sled tuj gu uberat, gu farlat u ogane i gu uzgurat. Aku ustániti u méne i mojte hurti u vás, tugázi možiti da ištiti kako god štéti i za-j dubáviti. Moja Bašta pu tuj za badi uzveličén, aku vija za duneséti gulem plod i pu tuj za badati i mojte učenici. (Iv 15, 1-8)
Teze sa hurtite na svetotu Evangjéli.
N. Fála na tébe Isukraste

M. Da storiš leb ud zemete, álleluja!
N. I vinu da zarádva sarcito na čeleka, álleluja!

Da se pumolimi:
Bože, kojtu pud čuduvitotu Utájstvu si mu ustávil spomena na tojte maći, te molimi, daj taj da pučitvami svetite tájnusti na tojtu telu i krav, za da useštemi u nám ploda na tojtu udkupénji. Kojtu žuveš i kraluvaš s Boga Bašta u idinstvu s Duha Svetija, Bog u sate véka.
N. Ámen

*******

 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu