vineri, 22 septembrie 2017

CCCLXXXVII. IPIFF

FESTIVÁL
‘INDIE’
NA  NIZAVISNITE PROIZVODITELE NA FILM
XII-ta edécja
MÁNGÁLJA 25-28 ÁUGUST 2017 ta GUDINA


    












Sam imáli rádusnata preleda za u toze perijod na meseca august, da se namervam na brega na Čarnotu Muriji, vlášćija breć, i taj da moža da zama del na toze festivál.
   Sajuza na Filmovite i Áudiovizualnite Produkte ud Rumanija (Uniunea Producătorilor de Film şi Audiovizual din Romania) i Ruminskata Ásočijácja za Ádménéstrácja na Áudéovézuálnite Izvanredni Stvár (Asociaţia Romana de Gestiunea Operelor din Audiovizual) sa orgánézatorete na toze festivál sas pumušta na Obštinata Mángálja prez tejnata Dérekcja za Kultura i Sport.
   Izvanrednu mlogu mi tažku da preubarna tolkuse imeta na ásočijácji ali drugje stvári i nisam se ustávili da i napiša vláškotu ime,  sámu za da žuveja sas nadeždete či nekuj za proba da me puprávi, i ne sámu sas gádenj i či takvize hubanći festévále sa se uriždeti štu po na skoru i ud neku banátsći balgarin palćenini, razbire se či sas nášte filme.
  Nekolkus ud filmete sam svárili da gji vida, a za drugjete jáku mi žálj či sam gji izgubili.

  Petak, 25 áugust 2017 u 8 saháte STAND UP COMEDY sas Kréstján Dumétru, slédva utvárenjétu na festivála i, u tri fartále na dévet (20,45) rumansćija/vlášćija film “ Două lozuri” naprávin u 2016-ta gudina, regézor Pául Negoesku. Toze film i prejgráli unazi gudišnata nagráda na festivála.

Sabuta, 26 áugust 2017 ud 10 saháte - interáktévin teátru za dicá – Álládin i čudésnija lampáš (40 menute)
11,00 saháte - mašini/cars, SUA 2006, regija John Lasseter- ánimácja- 117 menute)
17,00 - Gustenina (vlášći: Vizitatorul)
 Ništa vu prekázvam za seku filmi na baška, out sam cégurini či za kréniti da si gubiti iztarplivusta, ama i za tuj či za uguda svetičta sas plijánta na festivále, i vájda i za tuj, či nitu idin ud teze filme niji balgarsći.



 Filma TRUMP vs CLINTON, dokumentár ud 48 menuta i prejgráli tazgudišnata nagráda na festivále.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu