vineri, 5 ianuarie 2018

CDXLI. BOŽE, PAZI MU I BRANI MU UD SATE NISRÉC I NIOLE!

       Na flezvanjétu u novata gudina, sinca si žélimi za námu i za nášte bližnici, satu náj hubavotu, mlogu sréća, zdrávu i milus božja.
Razbire-se či napreći da ištimi,  náj parenj zafálem za satu hubavotu ud menatata gudina.
       Mi dváde u pámeć unazigudišnata hala ud  17 september 2017 u zapádnata starna na vláškata daržáva.
U okraga Timiš sa si izgubili žuvota 5 tima, 2 u Bistrica i 1 u Árád. Mlogu šteta i uzrukuvala taze hála, 49 uranevén u Timiš, 35 u Bihor, pu 15 u Árád i Bistrica Nasaud, 10 u Márámureš i pu 1 u Hunedoara i Saláj. Tuj aku ni hurtuvam za máterjálnata šteta. I u Bréšća mlogja kašti sa bli razkriti, ama i carkvata, taj kaćétu i u Dénta.
       Smi menali gudinata, i ništémi više da se mislimi na zlijte raboti ud menatotu, bas za tuj, za da zabrávimi po barži nisam pisal ništu u unuj vreme, sám či Právoslávnata Vláška Čarkva ud Dénta na kujatu i blá izvita i málku razkrita turnata, mu nosi napámeć i du dnés za unezi čarni, stramni i palni sas stráj mégve. Sam ja štámpali, makár za u arhivata na istorjataout katu se ji právla nitu áz, nitu vájda vija nisti ja videli biz turna.

 











       Guspudine, kantu tébe šukam ud pepele na zemete. U mojta gurašta mulitva tuj išta ud tébe, da ni bičuvaš više toja pretisnat nárud, gá medju saldzi se moli za rádus. O, Guspudine, nide gu ustáve, gá-j blizu du opasnusta. Za ubrámba se moli. Brani gu, mami na starna nakázete za taj ud denj za denj da nameri raztušvanji i da sláve tojtu ime sigá i doveka. Ámen.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu